woensdag 27 augustus 2014

De boom - vakjes, patronen en kleurcontrast



Benodigdheden:
- wit A4 papier óf een vooraf ontworpen raster
- grijs potlood/ gum
- zwart potlood
- gekleurde potloden

Deze vrolijke boom kwam ik eens tegen op Pinterest. Ik heb deze les met succes gegeven aan groep 8. De kinderen vonden het erg leuk om te doen en de resultaten zijn prachtig! De klas ziet er met deze tekeningen direct een stuk vrolijker uit.















In onderstaande Powerpoint presentatie staat het stappenplan om deze opdracht in de klas uit te voeren.
> PPT de boom, vakjes, patronen en kleurcontrast

Doordat ik maar één middag de tijd had voor deze opdracht, had ik ervoor gekozen om het raster zelf te maken en deze te kopiëren voor de kinderen. Heel eenvoudig: met de liniaal vakjes maken van 3 bij 3 cm en daarna met een passer een cirkel tekenen. Onder het kopieermachine en ieder kind kan vanaf dit punt aan de slag. Ik moet zeggen dat ze meer tijd nodig hadden met de rest, dan dat ik van te voren dacht.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de kinderen zelf het raster te laten maken.


3 opmerkingen:

  1. Hallo daar, als een nieuweling in crypto-valutahandel, verloor ik veel geld door alleen op de markt te navigeren. In mijn zoektocht naar een echte en vertrouwde handelaar, kwam ik Anderson Johnny tegen die me begeleidde en hielp om zoveel winst te maken tot een bedrag van $ 40.000. Ik deed mijn eerste investering met $ 1.000 en behaalde een ROI van $ 9.400 in minder dan 8 dagen. U kunt contact opnemen met deze deskundige handelaar via e-mail tdameritrade077@gmail.com of op WhatsApp +447883246472 en wees klaar om uw eigen getuigenis te delen

    BeantwoordenVerwijderen